Komt al dichtbij! - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu Komt al dichtbij! - Reisverslag uit Gilze, Nederland van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Komt al dichtbij!

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Oktober 2012 | Nederland, Gilze

Hallo allemaal,

Het komt al best wel dichtbij, rond 17 januari vertrek ik voor 9 weken naar Ghana!

Zoals de meeste al wel weten ga ik daar stage lopen, samen met Anne. Ik kan kiezen uit 3 verschillende projecten, namelijk: een gehandicaptenproject, dovenproject of een straatkinderenproject. Verder weet ik nog niet veel van deze projecten, en ook niet welke ik ga kiezen. Ik zou ze alle 3 wel willen doen!

1 November heb ik een trainingsdag met Ghanagangers, dat is de organisatie die de projecten daar op heeft gestart. Op deze dag krijg ik meer informatie over de projecten en alles wat er bij komt kijken.
Het is namelijk niet 'even' geregeld, zo'n buitenlandse stage naar Ghana.
Ik moest toestemming krijgen van mijn opleiding, én van de stageplaats waar ik nu zit. Al is dit niet zo'n heel groot probleem. Je moet er ook rekening mee houden dat je elke dag malaria pillen moet slikken als je daar bent, die best duur zijn! En nog een aantal vaccinaties die je moet halen. Eigenlijk heb ik stiekem nogal wat dingen die ik nog moet regelen!

Als ik in Ghana ben wil ik natuurlijk wel iets voor de mensen doen. En daarvoor wil ik sponsorgeld gaan verzamelen. Ik ben daarvoor vandaag met ons mam en Jolanda (moeder van tijn) naar het bos geweest bij de Seterse hoeve om een mooie wandeltocht uit te zetten. We hebben een leuke tocht gelopen die ik uit ga werken. Hiervoor ga ik nog een datum prikken en dan zet ik het op mn site en stuur mailtjes rond.
Het is dan de bedoeling dat je inschrijfgeld betaald om de tocht te lopen. Tijdens de tocht zal er ook een rustmoment zijn waarop je iets lekkers krijgt.
Met het inschrijfgeld wat ik hiermee op kan halen wil ik in Ghana iets gaan doen. Wat weet ik niet precies, dat moet ik bekijken als ik daar ben en jullie zullen dan ook zeker van me horen wat ik met dat geld ga doen.
Ik weet van studenten van vorig jaar dat ze met het opgehaalde sponsorgeld in een schoolgebouw nieuwe kozijnen en ramen hebben kunnen zetten.

Zodra ik meer weet over mijn wandeltocht, en na de trainingsdag van 1 November laat ik jullie meer weten!

xx Laura

  • 19 Oktober 2012 - 21:04

    Miriam:

    Leuk Laura
    Ik ga je zeker volgen.
    Wat een uitdaging.
    En wanneer is de wandeling?
    Groetjes Miriam xx

  • 20 Oktober 2012 - 20:20

    Bea:

    Nu heb ik het gelezen,naaturlijk sponseren we ook.

  • 23 Oktober 2012 - 17:48

    Rolf Vleeming:

    Als ik de kans krijg om die wandeling te doen, zal ik hem zeker meelopen voor jou.
    Dus ik ga je volgen. succs ;-)

  • 23 Oktober 2012 - 18:40

    Monique Huibers:

    Leuk initiatief Laura. Ik ga je volgen. Heel veel succes met dit a vontuur!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gilze

Ghana

Stage in Ghana

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2013

Afscheid en Cape Coast

20 Maart 2013

Voor mijn lieve sponsoren

18 Maart 2013

Laatste weekendje ''thuis''

12 Maart 2013

Veeeel te vertellen!

25 Februari 2013

Opening bibliotheek en weekend
Laura

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 11433

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana

Landen bezocht: