Voor mijn lieve sponsoren - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Laura Jong - WaarBenJij.nu Voor mijn lieve sponsoren - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Laura Jong - WaarBenJij.nu

Voor mijn lieve sponsoren

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Maart 2013 | Ghana, Golokuati

Hallo lieve sponsoren!

Zoals beloofd natuurlijk nog iets over mijn sponsorgeld. Ik heb van de week heel erg mijn best gedaan om te bedenken wat hier echt nodig is. Gesprek met Deedee gehad, en met Scott. Toen ben ik op het idee gekomen om tonnen te kopen die de leerlingen zelf kunnen vullen met water. Veel leerlingen drinken nauwelijks water, waardoor veel uitdroging ontstaat en Boyd, Sjors en Ilse veel klachten krijgen. Ook is het met deze temperaturen hier niet goed als je te weinig drinkt.
Ik ben met Scott het stadje in gegaan om alles te regelen. Eerst zijn we even gaan checken hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn. Ik wou graag tonnen met tapkraantjes eraan, dan kan de deksel op de ton blijven zitten en verdampt het water niet zo snel. Maarja, tonnen met kraantjes eraan heb je hier natuurlijk niet. Deze zijn ze nu aan het maken, en als het goed is voor vanmiddag klaar.

Ik had nog geld over, dus verder op pad. Samen met Sjors, Boyd en Ilse ben ik naar de apotheek gegaan. Ze hebben op de dovenschool geen materialen op medisch gebied, en ook niet de kennis. Voor het project van Boyd, Sjors en Ilse ga ik medische spullen aanschaffen.
Hoe dit gaat in z’n apotheek is wel erg grappig. Je komt dan binnen en staat dan is rond te kijken, ze hebben hier gewoon echt alles! En je kan het allemaal zonder recept meenemen, of het nu morfine is of antibiotica, dat maakt niet uit. En het kost ook geen drol vergeleken met medicijnen in Nederland.
Ik had natuurlijk een hele waslijst.. Ilse, Boyd en Sjors hebben alles uit gezocht, ik heb daar het verstand niet echt van. 4 volle boxen met paracetamol, zetpillen voor misselijkheid, pillen voor spierpijn, pleisters, hoestdrank en noem maar op. De man die achter de balie stond bij de apotheek keek wel een beetje vreemd, maar vroeg nergens naar.. Hij zal wel gedacht hebben, 4 jevu’s (blanken) die hier m’n winkel leeg komen kopen?! Een beetje raar.
Nadat we alles bij elkaar hadden moest ik zelf nog een antibiotica kuur hebben. Sinds een paar dagen heb ik krentenbaard.. Zalf voor gehad van Ilse maar die helpt niet. Daarvoor wou ik dus antibiotica, dan is het zo over. Ilse vroeg dat aan die man of hij dat had, maar hij ging even overleg plegen met de anderen die achter de balie stonden. Ze dachten namelijk dat ik herpes had! Waarop Sjors meteen reageerde, No, It’s not herpes!! En uitgelegd wat het dan wel was.
Omdat ik al zo veel ging kopen, kreeg ik deze antibiotica er GRATIS bij!! Dat is toch raar! Een apotheker in Nederland zou hier echt helemaal niks van snappen..

Toen ik alles had afgerekend hebben we toch maar even uitgelegd waarom we zoveel moesten hebben. Ik moest namelijk ook mijn handtekening zetten enz. Ik kan jullie garanderen dat dit een super project word wat hun aan het opzetten zijn. En dat het geld wat jullie hebben gesponsord hebben goed terecht is gekomen!

Daarna nog gezellig met Boyd, Sjors en Ilse wat gedronken in een spot. En vandaag is het aftellen echt een beetje begonnen, al vind ik dat helemaal niet leuk. Vandaag is onze laatste dag op de dovenschool, dus dat word ons eerste echte afscheid vandaag. Ik heb geen zin om naar huis te komen, laat me hier nog maar een paar weken zitten! Ik vermaak me hier prima.
Ik hoop dat ik jullie nog wat kan laten weten als ik in Cape Coast ben, en anders…. Tot in Nederland.

Heel veel liefs

  • 20 Maart 2013 - 10:52

    Miriam:

    Super Laura wat je allemaal gedaan hebt in zo'n korte tijd.
    Sterkte nog de laatste dagen en goede reis terug.
    Miriam xxx

  • 20 Maart 2013 - 11:25

    Helma:

    Ja, het einde komt nu echt in zicht! Goed wat je nog met je sponsorgeld hebt gedaan, is goed terechtgekomen lees ik!
    Succes met het afscheid nemen van de kinderen vanmiddag, zal best even moeilijk zijn.
    Heeeel veel plezier nog in cape coast, geniet nog van die paar daagjes vakantie, en we zien je over precies een week weer in brussel ( kan nie wachten haha ) xxx

  • 20 Maart 2013 - 11:40

    Emske Pemske:

    Ik heb wel zin dat je naar huis komt!! verheug me er echt op. Maar snap dat je langer wil blijven, als ik dat zo allemaal lees! Wat ben je toch een heldinnetje! En krentenbaard is tegenwoordig helemaal hip! Echt zóóóó 2013! Haha over een weekje weer terug schat! Geniet nog even. Dikke kus xxx

  • 20 Maart 2013 - 15:54

    Jolanda:

    Hoi Laura,

    Wat een goede besteding van het sponsorgeld!!!! TOP
    Hoop dat je een leuk afscheid hebt gehad met de kinderen, maar daar twijfel ik niet aan.
    Zal wel even een raar idee zijn geweest dat je daar niet meer naar toe gaat, en het nu echt af gaat sluiten.
    Met dubbele gevoelens zul je wel naar huis terugkomen, maar ook dat went weer, al zul je daar wel
    wat tijd voor nodig hebben.
    Maar daar heb thuis ook je mensen voor die je daarin nodig hebt!!

    Veel plezier in cape coast en een goeie reis terug en tot volgende week donderdag.

    Liefs, Jolanda

  • 21 Maart 2013 - 22:19

    Johanna:

    Lieve laura,

    geweldig wat je hebt gekocht voor het sponsorgeld, daar zullen ze blij mee zijn.
    geniet van je laatste dagen en zie je weer gauw
    Liefs Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Ghana

Stage in Ghana

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2013

Afscheid en Cape Coast

20 Maart 2013

Voor mijn lieve sponsoren

18 Maart 2013

Laatste weekendje ''thuis''

12 Maart 2013

Veeeel te vertellen!

25 Februari 2013

Opening bibliotheek en weekend
Laura

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 11428

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana

Landen bezocht: