weekendje en week 4 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Laura Jong - WaarBenJij.nu weekendje en week 4 - Reisverslag uit Golokuati, Ghana van Laura Jong - WaarBenJij.nu

weekendje en week 4

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Februari 2013 | Ghana, Golokuati

Hallo allemaal,

Het weekend begon wat minder, vrijdag zijn we tussen de middag ergens wat gaan eten, heel lekker maar Anne en ik waren een paar uur later ziek. Bij Anne was het gelukkig snel over maar ik heb er de hele dag nog last van gehad. Gelukkig kon ik wel gewoon goed eten. Zaterdag ochtend heb ik er ook nog last van gehad, en dan zit je in de trotro (busje) opweg naar Ho, om daar lekker te gaan zwemmen. Als je misselijk bent, en je zit in een trotro, ga je je zeker niet beter voelen. Dat komt waarschijnlijk ook door de o zo goede wegen hier. Er is bijna geen een stuk weg waar je even door kan rijden of er zit weer een groot gat in de weg. Dus een hoop gehobbel.. Toen we zijn gaan zwemmen is de misselijkheid gezakt, en heb ik nergens last meer van gehad.
Zondag zijn we samen met Nell, de meiden van Amfoega en hier heel het huishouden naar Tafi Atome gegaan. Daar heb je de apen. We konden bananen kopen om de apen te voeren, heel erg leuk maar ook wel een beetje eng! Ik had er denk ik te veel van verwacht, dus viel het een beetje tegen. Er zaten ook helemaal niet veel apen. Maarja, dat moet je toch wel gezien hebben als je in Afrika bent!

Op de dovenschool heb ik het helaas niet zo heel erg naar mijn zin. Het enige wat we tot nu toe hebben gedaan is de bibliotheek opgeknapt, en daar ben ik hier niet voor. Sjors, Boyd en Ilse die nu bij ons in huis wonen, lopen stage op het gehandicapten instituut, waar ik graag naar toe zou willen! Dat ben ik nu een beetje aan het regelen met Nell. Dus ik hoop dat ik daar snel naar toe kan, al is het maar voor een paar dagen in de week.
Het is natuurlijk heel leuk om de gebarentaal te leren op de dovenschool, en ook heel bijzonder hoe wij dit leren van de studenten. Maar ik heb het idee dat ik weinig kan doen op de dovenschool.
Wel hebben we de bibliotheek nu helemaal af, hij is klaar om te openen. Maar een probleempje, Scott die op de dovenschool werkt wil dat wij de bibliotheek gaan beheren en draaiende houden. Waar wij het niet mee eens zijn.. Ik heb namelijk geen zin om nog 5 weken in de bibliotheek te zitten en boeken aan kinderen te geven. Ik voel me dan een beetje nutteloos, als ik bekijk hoe weinig we nu al te doen hebben.. We willen de studenten wel gaan leren hoe ze de bibliotheek goed kunnen onderhouden en draaiende kunnen houden. Zodat, als wij weg zijn, het niet wéér een rommeltje wordt!

Als ik meer over het gehandicapten instituut weet zullen jullie het zeker van me horen. Ik ga er voor de volle 100% voor, dus ik hoop dat ik daar naar toe kan!

Veel liefs uit Ghana

  • 20 Februari 2013 - 09:47

    Bea:

    He Laura
    wat jammer,dat jullie zo weinig te doen hebben, ik hoop,dat je naar de gehandicapten maag.wel leuke fotos. tot grauw groeten uit Uden

  • 20 Februari 2013 - 10:48

    Hilde:

    Super leuk om te lezen!

  • 20 Februari 2013 - 11:05

    Marianne:

    Hoi Laura,
    Zeker weer niet veel te doen daar omdat je zomaar tijd hebt om een verslag te plaatsen ?
    Probeer wel om er je tijd nuttig door te brengen he want dat was toch ook de bedoeling ? Zo te zien hebben jullie wel genoten van het zwemmen afgelopen weekend maar met gem. 35 graden is dat ook geen luxe. Probeer nog zo veel mogelijk om iets voor de mensen daar te betekenen maar vergeet niet te genieten !
    Ik hoop dat het skypen vanmiddag gaat lukken dus tot snel.

    Kus , mama.

  • 20 Februari 2013 - 17:20

    Marie- Jose:

    Hoi Laura,
    Jammer dat het project een beetje tegenvalt. Hoop dat je alsnog kan veranderen! Wat heb je leuke foto's gemaakt. Krijg echt een goede impressie en aan jou te zien geniet je er wel van.
    Nog een heel fijne tijd en tot het volgende verslag. Lieve groetjes, Marie- Jose

  • 20 Februari 2013 - 17:44

    Efie:

    Leuk te lezen Laura! Jammer van het project, wellicht heb je er iets aan te weten dat ze daar overal heel 'relext' werken, en dus nergens een klap te doen is.. Hoop voor je dat je bij het gehandicapteninstituut mag gaan kijken, weer een ervaring erbij!! Geniet van alles!!!
    Kus Efie

  • 20 Februari 2013 - 22:24

    Johanna:

    Hoi hoi Laura,

    hopelijk ben je weer wat opgeknapt. jammer dat je niet veel te doe hebt want daar ben je toch voor gegaan, maar dat komt waarschijnlijk allemaal wel goed. zGeniet van alles om je heen en pas goed op jezelf

    Liefs Johanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Golokuati

Ghana

Stage in Ghana

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2013

Afscheid en Cape Coast

20 Maart 2013

Voor mijn lieve sponsoren

18 Maart 2013

Laatste weekendje ''thuis''

12 Maart 2013

Veeeel te vertellen!

25 Februari 2013

Opening bibliotheek en weekend
Laura

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11434

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 27 Maart 2013

Ghana

Landen bezocht: